Hoe ging sharetember? (Instagrammen zoals een echte foodie)

September is afgelopen en daarmee ook Sharetember. Mijn uitdaging van afgelopen maand was om elke maaltijd die ik at te fotograferen zoals een echte foodie betaamd en deze op Instagram te zetten. Het idee voordat ik had ik een soort doelstellingen opgeschreven die ik wilde bereiken met deze uitdaging:

– Bewust met eten en vooral gezond eten bezig zijn

– Heel veel nieuwe recepten op Groentje Gezond! (deze had bovenaan moeten staan)

– Spoort me ook aan om weer frequenter artikelen te plaatsen

– Mezelf uitdagen om inspirerend en lekker te koken én gezond

Vandaag blik ik terug of ik alles bereikt heb wat ik wilde bereiken en hoe het voor mij was om als echte foodie Instagram vol te spammen.

Wil je nog even teruglezen? Klik voor week 1, 2 of 3

Bewuster met eten en gezond eten bezig zijn

Dit heb ik zeker behaald. Ik schreef een artikel over dat ik bang was om honger te hebben. Dat ik teveel eet ondanks dat ik zo gezond eet. En dat ik daarnaast ook teveel alcohol nuttig waardoor ik maar niet afval. Omdat ik óveral een foto van moest maken haalde ik het ook niet in mijn hoofd om teveel te zondigen. Een keertje zelfgemaakte ovenfriet met mijn vader fotografeerde ik wel gewoon. Ook heb ik drie dagen gedetoxed, wat voor mij ook altijd helpt om nog bewuster bezig te zijn.

Heel veel nieuwe recepten

Naast dat ik 5 uitgebreide recepten op de blog heb gedeeld, heb ik ook Instagram en Facebook gebruikt om wat makkelijke recepten te delen. Minder uitgebreid dan hier, en vooral de ingrediënten opgenoemd, maar ze staan wel online. Zo weten jullie ook dat ik niet alleen leuke foto’s deel maar ook wat er nou precies op die foto’s staat.

De recepten die ik op de blog deelde waren: een suikervrije appeltaart, een FODMAP arme ovenschotel, wortelpannenkoekjes en een frisse komkommersalade.

Frequenter artikelen plaatsen

17 artikelen kwamen online afgelopen maand! Even ter vergelijking de maanden ervoor plaatste ik tussen de 4 en 8 artikelen per maand. Ik merk dat ik in een hele lekkere flow ben terechtgekomen met het bloggen en dat is natuurlijk alleen maar positief. Ik krijg ook weer veel feedback en leuke reacties en daar doe ik het toch wel een beetje voor. Dus schroom niet om me via Facebook of hier een berichtje te sturen. Het is trouwens echt mijn bedoeling om lekker frequent te blijven bloggen. Niet dagelijks maar wel minimaal drie keer per week. Op Facebook plaats ik meestal wel dagelijks iets.

Mezelf uit te dagen om inspirerend, én gezond én lekker te koken

Ja, dit lukt heel goed in het begin van de maand. Helaas aan het einde van de maand had ik écht geen zin meer om elke dag mijn portie havermout te Instagrammen. Ik werkte ook vijftig uur per week, doe daarnaast een hbo opleiding en stage, én ik was druk aan het bloggen. Dus soms schoot foto’s maken er even bij in op het laatst. Of had ik geen zin om weer restjes te fotograferen. Instagram is heel leuk hoor, ik vind het echt interessant om andermans gerechten te zien en te liken. De leuke reacties die ik krijg waren ook leuk. Maar ik ga me weer beperken tot foto’s van recepten die ik écht de moeite waard vond om te posten. Niet minimaal drie keer per dag meer. Dat werd me echt teveel en kostte ook gewoon veel tijd.
Maar volg me gerust op Instagram, ik volg ook graag andere foodies die prachtige foto’s maken en me inspiratie bieden.

Wist je dat je Groentje Gezond ook kan volgen op Facebook, Instagram en Twitter?

 

2 comments

Geef een reactie

CommentLuv badge