De meer traditionele smoothie

Dag drie! Een wat meer traditionelere smoothie zoals mijn moeder hem wel eens maakte voor mij vroeger. Ja ik werd wel eens verwend met een lekkere smoothie toen ik nog thuis woonde en naar de middelbare school ging. In deze smoothie zou ook heel goed nog een banaan passen, maar nu ga ik jullie een klein geheimpje vertellen. Ik hou niet van banaan… Ik kan er niets aan doen, banaan is gewoon ‘niet zo mijn ding’… Ja, er zijn smoothies waar ik ze voor gebruik. En ja, soms is de smaak van banaan overheersend. Bij de milkshakesmoothie vond ik het stiekem wel oké, maar ik hou er gewoon niet heel erg van. Daarom vandaag een smoothie zonder banaan. (Maar ik heb een heleboel bananan gekocht en bananen zijn super gezond en goed voor je dus ik zal nog wel meer smoothies met banaan maken de komende tijd)

Rood fruit met pruim en yoghurt-smoothie

 photo 20140223_164154-Copy2-Copy_zps0abe3dcf.jpg

Ingrediënten

1 klein bakje (magere) yoghurt (ongeveer 100 ml)

half glas melk

1 bakje (ongeveer 2 handjes) bevroren rood fruit

1 pruim

Bereiding

Was de pruim en snijd hem doormidden. Haal de pit eruit en doe hem in een maatbeker (of blender) doe daarna het bevroren fruit, de melk en yoghurt erbij. Mixen en klaar is je smoothie!

Het is een hele frisse lekkere smoothie, goed te drinken met chiazaden voor de extra vezels. Ik denk dat het ook heel lekker is met extra rode bessen (ook leuk als garnering). De smoothie is al koud omdat het fruit bevroren is en de melk en yoghurt in de koelkast staan. Maar in de zomer kun je er nog wat ijsblokjes bij doen voor een meer milkshake-achtig effect. Kijk wel even of je staafmixer of blender dit aankan!

 photo 20140223_164539-Copy-Copy_zps4b8874a3.jpg

Ik vind mijn verzonnen naam voor deze smoothie echt vreselijk inspiratieloos. Willen jullie me helpen met een nieuwe naam verzinnen? (laat hier of op de Facebookpagina een berichtje achter 😉 )

One comment

Geef een reactie

CommentLuv badge