Bananenmilkshake

Lekker als toetje, of voor warme dagen, een heerlijke simpele bananenmilkshake. Uiteraard heb ik mijn vriendje even laten testen en dit is wat hij zei: ‘Hier kan McDonalds nog een puntje aan zuigen’. Natuurlijk hoef ik niet uit te leggen waarom zelfgemaakte milkshakes lekkerder en gezonder zijn dan die van de Mac, maar bij deze:

Bananenmilkshake van Anouk

(Nodig: een goede blender of staafmixer)

Ingrediënten

400 ml melk (ik gebruik het liefst amandelmelk, rijstmelk of eventueel soyamelk)

2 handen ijsklontjes

2 bevroren bananen (het beste kun je deze ontdaan van de schil in plakjes invriezen, zo heb je altijd bevroren bananen in huis waar je ook bijvoorbeeld ijs van kan maken)

2 theelepels kaneel

2 stukjes pure (meer dan 71% puur) chocolade

Eventueel honing

Bereiding

Als voorbereiding pel je twee (of meer) bananen, snij deze in stukjes en vries ze in. Na twee uur zijn de bananen bevroren genoeg.

Doe alle ingrediënten (behalve de chocolade, honing en kaneel) in een blender of een hoge maatbeker en mix de ingrediënten met een staafmixer of de blender. Voeg als laatste de chocola, kaneel en eventueel honing toe. Nog heel even mixen en de milkshake is klaar!

Wat ik vooral leuk vind aan milkshakes is dat er honderden varianten zijn. Hou je niet veel van banaan? Gebruik ander vruchten! Bevroren fruit (let even op de ingrediënten) is altijd goed voor een milkshake. Aardbei, blauwe bessen, framboos, mango! Er zijn zoveel varianten en dit is een soort van basis (maar dan met chocola). Geniet ervan, als een low calorie snack, een toetje of ontbijt.

 photo 20140531_081156_zps1dfde6d0.jpg

Geef een reactie

CommentLuv badge